כיצד לעצב את הגינה עם פרגולה במראה חדשני

עיצובי גינות בשנת 2021 בישראל, הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהתכנון של הבית. הסיבה לכך היא באופי ואורח החיים הישראלי, רוב השנה יש כאן ימי שמש, מזג האוויר נוח ואנחנו מתים על לארח אנשים ולעשות על האש. בדיוק בגלל זה הישראלים אוהבים להשקיע בגינה שלהם, שכן זה האזור בבית שהם מבלים בו הכי הרבה. אז אם רציתם מתחם הצללה ולא ידעתם במה לבחור מהחשש שזה יראה מתועש ומכוער, הנה כמה דרכים לעצב את הגינה עם פרגולה במראה חדשני.

בחירה בחומרי גלם טבעיים

עולם עיצוב הבתים השתנה לחלוטין בעשור האחרון, ואם פעם חומרי הגלם האופנתיים יותר היו מתכת ובטון, היום עולם העיצוב מתבסס בעיקר על חומרי גלם טבעיים, כמו אבן טבעית והמון עץ. בנייה של פרגולה מעץ, מעבר ליתרונות השימושיים שלה, היא אלמנט עיצובי ודקורטיבי בפני עצמו וכל מי שיכנס אליכם לגינה ישר יבחין בה ויתרשם ממנה. הבחירה בעץ, זאת בחירה בחומר גלם שמשתלב עם כל סגנון עיצוב שתבחרו לגינה, בין אם זו גינה טבעית יותר שרובה הוא דשא, או גינה מרוצפת, עץ עובד עם הכול וישדרג כל גינה שתשימו אותו בה.

אז כדי לא לגרום לפרגולה להיראות מכבידה מידי על הגינה ומעוצבת בטעם רע, כמו למשל פרגולה ממתכת, בטון או מבד, כדאי שתבחרו בפרגולה עשויה עץ.

 

תשלבו דק בגינה

ריצוף דק מעץ הוא אחד הדברים שהכי משדרגים את המראה של הגינה. במיוחד לאחר שסיכמנו שעץ הוא האלמנט העיצובי הכי חזק בעולם העיצוב כרגע, כדאי שתשקלו להוסיף דק לגינה שלכם. בנוסף הדק ישתלב בצורה מושלמת עם הפרגולה מעץ וייצור לכם מראה אחיד ומעוצב. לדק יש מגוון שימושים וגם אם אין לכם איפה למקם אותו כי אתם מעדיפים דשא או ריצוף קרמיקה, תמיד יש מה לעשות איתו ואיפה לשלב אותו.

  • דק מסביב לבריכה –
    אם יש לכם בריכה בנויה בגינה, דק מסביבה זה פתרון מושלם, מעבר לזה שהוא מונע החלקה ביציאה מהבריכה, הוא גם סופח את המים ונשאר נקי לדריכה. מה שאומר שלא תצטרכו להתהלך על רצפה ספוגה במים או לדרוך על דשא בוצי. ואנחנו מבטיחים לכם שהצבע של העץ בשילוב הצבע של הבריכה, יהפוך את הגינה שלכם לגינה במראה טרופי משגע, שתרגישו שאתם בחופשה.

  • קיר דק –
    לאלה מכם שאין בריכה, או מקום למקם את הדק ברצפה בגינה, תוכלו לבחור קיר אחד ולבנות עליו את הדק. מעבר לכך שזהו אלמנט דקורטיבי מושלם לגינה, זה גם יכול לשמש אתכם כבסיס מעולה לתלייה של צמחים, או גינה בגובה, ויחסוך לכם מקום ברצפת הגינה. אז אם חשבתם לעשות קיר ירוק בגינה שלכם, בסיס דק לקיר הזה הוא פתרון מעולה שיקל לכם על העבודה.

 

בטיחות לפני הכול

כשמתכננים גינה, מאוד חשוב לחשוב על הילדים הקיימים או העתידיים, ולמצוא פתרונות בטיחות דקורטיביים שישרתו אתכם בצורה בטוחה. אם יש לכם בריכה מאוד חשוב שתגדרו אותה בגדר שבמקרה הזה יכולה להיות מעץ. תוכלו למקם גם מעקות נירוסטה בסולם של היציאה מהבריכה, כך תדעו שהחומר גלם הזה לא יחליד לכם וישרת אתכם להמון שנים, ובנוסף תהיה לכם דרך בטוחה ויפה לצאת מהבריכה. בנוסף תמקמו משטחי נוגדי החלקה במקומות המתאימים, ותיצרו כניסה נגישה לגינה במידת הצורך.

 

תיחום אזורים 

לא משנה אם הגינה שלכן גדולה או קטנה, בוודאי שהיא תשמש אותכם לכמה דברים. תמיד יהיה את החלק של העל האש, החלק של שולחן האוכל והכיסאות, וכמובן החלק שמוקדש להשתוללות של הילדים בגינה. לכן כדי שהגינה שלכם תראה מסודרת, כדאי שתשקלו לבצע תיחום אזורים ויזואלי שיגרום לשוהים בגינה שלכם להבין את השטח בקלות ולמה כל אזור משמש. 

הדרך הכי טובה לבצע תיחום אזורים ויזואלי, היא באמצעות בחירה של ריהוט ופתרונות הצללה. תחשבו שאתם מחלקים את השטח של הגינה שלכם למרובעים בגדלים שונים וכל מרובע הוא אזור. לכן בתוך כל אזור תמקמו את הריהוט את האבזור הייעודי לו וכך גם את פתרונות ההצללה השונים במידת הצורך, כמו פרגולה למשל.